Test 2.0

Her kommer en liten oppdatering til forrige innlegg og kommentaren fra Jørn.

HFK (Hordaland FylkesKommune) har altså endelig oppgradert ITL til versjon 3.3. Der ligger også nytt testverktøy (beta). Jeg har lett og lett etter hvor det befinner seg, og med hjelp av Roy Eide (ePedagog i HFK, superbruker på Årstad VGS og en mann med oversikt og kontakter), fant jeg ut av det: Man må legge til test som vanlig, og SÅ eksportere til Test 2.0. Sånn at man får to tester med samme navn. Utrolig smart. Not.

Uansett – jeg har lekt littegrann med nytt verktøy i dag, og må si at det er et stort fremskritt fra tidligere versjon, dette er noe jeg kan bruke.

Hvis jeg nå bare kan få et kjapt kurs i hvordan lage gode oppgaver, så er vi på gli! Der ligger en av mine store utfordringer, og absolutt et område som blir bedre med erfaring. Enn så lenge klamrer jeg meg til oppgavebøker og studiebøker og håper de gir brukbare utfordringer til elevene.

*tilbake til årsplan for kjemi2*

6 kommentarer (+add yours?)

  1. Nils
    Aug 07, 2008 @ 15:29:22

    Det skal ligge et valg rett under Legg til test som heter «Legg til test med betaversjon av Test 2.0»

    Man skal ikke måtte lage en gammel type test og så konvertere. (selv om man kan det og)

    Ta en titt i hjelpen eller
    https://www.itslearning.com/help/Whatsnew3_3/flash/UK/new_test_tool_viewlet_swf.html

  2. Kjemikeren
    Aug 07, 2008 @ 21:10:23

    Som nevnt i kommentar til den forrige posten: jeg er i HFK, vi (de) lever i sin egen verden med egen utgave av ting og tang. Vi har IKKE identisk ITL med resten av verden, men innstallert på egne servere. Noen synes det er en god ide. Vi har ikke noe valg for test betaversjon. Helt sikkert. Men det kommer vel. Kanskje. Neste år eller noe.

  3. Nils
    Aug 12, 2008 @ 12:39:31

    Det har vel kommet nå….. kanskje……. helt sikkert? 😉

  4. Kjemikeren
    Aug 12, 2008 @ 14:36:36

    Jah. Du store.
    Og nå hadde alle «Nyhetene» jammen blitt pene overskrifter igjen også. Ting skjer.

    Og som om ikke det var nok skal jeg få ny fancy pc på jobb også. Når den blir klar.

    Nå står ikke verden til påske 🙂

  5. Svend Andreas
    Aug 19, 2008 @ 11:34:38

    Jeg har brukt Test 2.0 en stund, og har holdt flere kurs om hvordan en kan lage gode spørsmål. Jeg vil legge ut noen av disse tipsene på bloggen min utover høsten, så du kan jo følge med der.

  6. Kjemikeren
    Aug 20, 2008 @ 09:58:43

    @Svend Andreas:
    Det gjør jeg allerede 😉

Legg igjen en kommentar

